E-infra

Via een e-infra aanvraag kan een contract worden afgesloten met SURF om een workspace te starten. Deze heeft een geldigheidsduur van maximaal 1 jaar.

Voor wie

Per onderzoek hoeft slechts 1 onderzoeker (hoofdaanvrager) een aanvraag in te dienen. Onderzoekers/developers die gebruik gaan maken van de workspace hoeven dit niet te doen. Als de aanvrager geen vast dienstverband heeft bij de instelling, dient de aanvraag digitaal te worden ondertekend door een verantwoordelijk wetenschappelijk begeleider met een vaste aanstelling. Hiermee verklaart de begeleider zich garant te stellen voor de verantwoording van toegekende rekentijd, opslag en support. Deze wetenschappelijk begeleider, supervisor, mag voor meerdere aanvragers garant staan. Iedere aanvrager kan per kalenderjaar één aanvraag per soort pilot indienen.

Voorbeeld: als een onderzoeker voor twee onderzoeksprojecten werkt, die beide Research Cloud nodig hebben, kan deze onderzoeker alleen voor een van deze projecten een pilotaanvraag indienen voor Research Cloud. Voor het andere project moet iemand anders de aanvraag indienen.

Indienen van een e-infra aanvraag

Ga naar: https://servicedesk.surfsara.nl

  • Klik op de knop ‘Use your SURFconext account’.

  • Controleer op het volgende scherm uw persoonsnaam en e-mailadres en klik op de blauwe knop ‘Doorgaan naar Servicedesk SURFsara’.

  • Klik in het volgende scherm op de knop ‘Small Applications’.

  • Vul het volgende aanvraagformulier zo volledig mogelijk in.

 

Extra (HU specifieke) aanwijzingen ten behoeve van het invullen van de e-infra aanvraag

  • ORCID iD: dit is een verplicht veld, mocht je nog geen ORCID ID hebben dan kun je dat ter plekke aanvragen.

  • Institute: kies voor HBO en Hogeschool Utrecht.

  • NWO or ZonMW number for project (optional): een toegekende subsidie kan hier worden ingevuld.

  • Reference number of a previous grant (optional): als je eerder een e-infra aanvraag hebt gehad kun je hier het nummer invoeren.

  • Scientific project description: korte toelichting op het door jouw uitgevoerde onderzoek.

  • Technical project description: uitleg in technische termen waarom je de aanvraag doet. Houd hierbij rekening met het feit dat een logische beredenering richting het aantal gewenste credits op Research Cloud handig is. Een aantal scenarios:

    • Scenario 1: Je zou kunnen beredeneren dat je bijvoorbeeld 16 uur per week gebruik maakt van RStudio met 2 CPU’s. Je verbruikt dan 2 credits per uur * 16 uur per week * 52 weken = 1664 credits.

    • Scenario 2: Je wil grote hoeveelheden data analyseren en wil daarvoor een grote virtuale machine inzetten van 32 CPU’s en 480 GB Ram. Je verbruikt dan 32 credits per uur, een dag werken kost dan 32 * 8 = 256 credits.

    • Scenario 3: Je wil twee webservers 24/7 aanzetten voor dataverzameling. Je kiest hiervoor servers met 1 CPU en verbruikt hiervoor dus: 2 * 24 * 365 = 17520 credits per jaar. En daarnaast wil je nog genoeg credits hebben om je data te analyseren, tel die er dan bij op.

  • Resources: hier kies je HPC Cloud

  • HPC Cloud: how much CPU time in core hours? (Max. 50000): hier vul je de hoeveelheid credits in die je eerder hebt berekend.

  • HPC Cloud: how much GPU time in core hours? (Max. 10000) (optional): mocht je gebruik willen maken van videokaart uren voor bijvoorbeeld deeplearning geef hier dan in hoeveel core uren.

  • HPC Cloud: how much storage in Terabytes for SSD? (Max. 0.2 TB): 0.1 TB.

  • HPC Cloud: how much storage in Terabytes for local Ceph images? (Max. 2 TB): hoeveel data wil je opslaan, dit is een extra opslagmogelijkheid die blijft bestaan ook al is je workspace verwijderd.

  • HPC Cloud: how many consultancy hours? (optional): 0, Team Research Support & IT zal je ondersteunen.

  • Tape – how much offline storage in Terabyte? (Data Archive and/or dCache) (optional): de HU heeft voor het archiveren van data andere oplossingen beschikbaar, zoals HU Research Drive. Met vragen kun je terecht bij de datasteward van jouw kenniscentrum.

  • Research Drive: Do you need storage in Research Drive? (Max. 5 TB) (optional): dit is niet nodig, dus HU heeft een eigen Resarch Drive voor onderzoeksdata.

Heb je nog vragen bij het invullen van de e-infra aanvraag, neem dan contact op met Team Research Support & IT.